mandag, desember 8

Den aller siste posten

NLM har en god del misjonærer i Japan, vi har ikke treft alle, men en god del. De har noen fellesnevnere: En utrolig gjestfrihet, selvoppofrelse, og en egen evne til å få gjester til å ha det bra! Fra de første dagene hvor Liv tok seg av oss, videre til Aotani og bibelskolen hvor Marit og Ingebjørg sørget for kjempebra opplegg mens ettåringen Helgi og Lise hjalp til med guiding, så til Matsue hvor vi tok inn på byens beste hotel - hjemme hos Inger, har vi blitt servet og behandlet som konger. For ikke å glemme Tor Inge Østebø som sørget for transport og henting i forbindelse med turen til Matsue, og Jorunn som var guide denne siste dagen i byen. De har virkelig gjort sitt beste for å gi oss et fantastisk opphold. Jeg bøyer meg i støvet. Disse menneskene har nok å gjøre fra før av, men allikvel stiller de opp og bruker masse av sin fritid på at vi skal ha det bra og trives her ute.

Jeg er utrolig takknemlig for muligheten jeg har fått til å se dette landet og misjonsarbeidet som drives her. Jeg oppfordrer alle til å ta med misjonærene og arbeidet i bønnene. Hverdagene kan være tunge - og da er det godt å bli husket på. Og be om at misjonærene skal kjenne at de ikke er alene i arbeidet, men har Jesus Kristus som går sammen med dem! Det er en enorm trygghet og styrke!

Da gjenstår det bare for meg å si adjø her fra Japan

Sayånara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mange takk til deg Tarjei og til deg Heidrun som gode representanter for skolene dere kom fra.Dere var motiverte, viste interesse for mennesker dere møtte, kommuniserte så godt med alle og stod på alle dagene. Et ekstra pluss ble jo det musikalske som skapte kontakt og gav mulighet for deltakelse - passet så godt i juletiden nå. Det var nok meningen dere skulle komme akkurat denne uka. Lykke til med prosjektene deres og Guds velsignelse over det dere fikk med dere for at evangeliet til Japan ikke skal miste sin gnist! Masse hilsen fra Marit

Anonym sa...

Velkommen til Fjellheim igjen! du har gjort ein kjmpe jobb og du e flinke å skrive!! nå e d på tide med norsk mat igjen ;)
glede meg til du ska fortelle mer om oppholdet!! men igjen, du har våre goe til å skrive!! :)

Følgere